Aldığım ürün arızalı çıktı nereye şikayet edebilirim?
Söz konusu uyuşmazlık ile ilgili olarak Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilirsiniz.
Bir ürün bozuk çıkarsa nereye başvurulur?
(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan uyuşmazlıkların çözüm yerleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.)
Aldığımız ürün bozuk çıkarsa ne yapmalıyız?
Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.
Bozuk çıkan ürünü nereye şikayet edebilirim?
Gıda bulunan buzdolapları ve dondurucuların çalışmadığı tespit edilirse ürünler satın alınmamalı ve ALO 174 Gıda Hattı’na bildirilmelidir. Gıda etiketinde özel saklama ve/veya kullanım koşulları belirtilmişse, bu koşullara uyulmalı ve kullanım talimatlarına uyulmalıdır.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.
Aldığımız ürün hatalı veya bozuk çıkarsa nerelere başvurmalıyız?
Ürün veya hizmetin değeri otuz bin Türk Lirasının altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı olması nedeniyle tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurmak zorundadır.
Ayıplı malı nereye şikayet ederim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.
Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2024?
2024 yılı değeri 104’tür.
Yeni aldığımız ürün bozuk çıkarsa hangi numarayı aramalıyız?
➤ Tüketicilerimiz 175 nolu tüketici danışma hattımız aracılığıyla bizlere ulaşabilir; satın aldıkları mal ve hizmetlerle ilgili yaşadıkları sorunların yanı sıra sağlık, can veya mal güvenliği açısından risk oluşturan ürünlerle ilgili de bilgi alabilir, yaşadıkları sorunları iletebilirler.
Bozuk ürün kaç günde iade edilir?
Cayma hakkına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç 14 (on dört) gün içinde mal/hizmet bedeli ve teslimat masrafları Alıcı’ya iade edilir ve Alıcı, 10 (on) gün içinde mal/hizmeti geri göndermekle yükümlüdür.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Malda ayıptan ancak sözleşmede kararlaştırılan mal teslim edilmişse, ancak malın vaat edilen nitelikleri eksikse veya malın cins ve niteliğine göre sahip olması gereken nitelikler eksikse söz konusu olduğu söylenebilir. Dolayısıyla ayıp, malın nicelik bakımından ayıplı olmamasından ibaret değildir.
Hangi ürünler iade edilemez?
E-ticarette iade edilemeyen ürünler hangileridir?– Teknoloji ürünleri*– Hijyen ve sağlık ürünleri.– Değerli metaller.– Hizmetler. … – Son kullanma tarihi olan ürünler.– Kişiselleştirilmiş ürünler.– Kopyalanabilen elektronik ürünler.
Aldığı bir ürün bozuk çıkan kişi hakkında aramak için nelere başvurmalıdır?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketici işlemlerinden ve tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözüm yerleri aşağıdaki gibidir: Tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleri, tüketicinin mal veya hizmeti edindiği veya ikametgahının bulunduğu yerdedir.
Bir firmayı nasıl şikâyet ederim?
Tüketici şikayet hattı Alo 175, Habertürk’te kapılarını açtı. Tüketiciyi Koruma ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e tüketici danışma hattı Alo 175 hakkında bilgi verdi.
Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?
Alo 175 bir tüketici danışma hattıdır. Ticaret Bakanlığı’nın kontrolündedir. Yani hat, Ticaret Bakanlığı’ndan yetkili kişiler tarafından yönetilir. İşletmelerden ve şirketlerden gelen ürün güvenliği raporlarını değerlendirir ve ilgili makamlara iletirler.
Ayıplı malı nereye şikayet ederim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Bir firmayı nereye şikayet edebilirim?
Tüketici şikayet hattı Alo 175, Habertürk’te kapılarını açtı. Tüketiciyi Koruma ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e tüketici danışma hattı Alo 175 hakkında bilgi verdi.
Tüketici haklarına şikayet edince ne oluyor?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.
Yeni aldığımız ürün bozuk çıkarsa hangi numarayı aramalıyız?
➤ Tüketicilerimiz 175 nolu tüketici danışma hattımız aracılığıyla bizlere ulaşabilir; satın aldıkları mal ve hizmetlerle ilgili yaşadıkları sorunların yanı sıra sağlık, can veya mal güvenliği açısından risk oluşturan ürünlerle ilgili de bilgi alabilir, yaşadıkları sorunları iletebilirler.